Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Kubica: Obecne bolidy F1 są zbyt ciężkie

Polak uważa, że zredukowanie masy rozwiązałoby wiele problemów.
Mateusz Szymkiewicz, 8 marca 2018, wyświetlenia: 3905<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Robert Kubica uważa, że obecna generacja bolidów Formuły 1 jest zbyt ciężka, co ma negatywny wpływ na odczucia z jazdy.

Polak wypadł ze stawki Formuły 1 na początku 2011 roku, gdy bolidy były konstruowane na podstawie innych przepisów, natomiast za plecami zawodników znajdowały się wolnossące silniki V8 z systemem KERS. Obecnie są to turbodoładowane sześciocylindrowe układy, wspomagane dwoma systemami hybrydowymi.

Zmiana ta wpłynęła na podniesienie masy bolidów, na co zwrócił szczególną uwagę Robert Kubica w rozmowie z Auto Motor und Sport. „Pierwszą rzeczą, na którą zwróciłem uwagę, była masa. Obecnie bolidy są zbyt ciężkie o około sześćdziesiąt kilogramów. W wolnych zakrętach czuję się, jakbym prowadził autobus” – powiedział 33-latek.

Mimo to obecna generacja bolidów F1 jest jedną z najszybszych w całej historii, umożliwiając notowanie rekordowych czasów okrążeń. Kubica podkreśla jednak, iż konstrukcje, za kierownicą których rywalizował w wyścigach, pozwalały na zupełnie inną jazdę. „One ważyły 605 kilogramów i dysponowały 50 kilogramowym balastem. Opony miały łatwiejsze życie, więc mogłeś atakować cały wyścig. Dzisiaj jest to niemożliwe. Trzeba wszystkim odpowiednio zarządzać. Z zewnątrz wygląda to tak, jakby każdy kierowca jechał swój wyścig, a jest tak, ponieważ wszyscy trzymają od siebie dystans, by unikać przegrzewania”.

Polak zapytany, co miałoby najlepszy wpływ na poprawę bolidów Formuły 1, odpowiedział: „Obniżenie masy. Wiele problemów rozwiązałoby się wtedy samo”.

Na koniec zwycięzca Grand Prix Kanady 2008 dodał, iż nie uważa, by częste wskazówki dla kierowców ze strony inżynierów wynikały ze zbyt skomplikowanej obsługi jednostek napędowych. „Dzisiejsi zawodnicy mogą być zbyt leniwi. Nie widzę powodów, dla których dobry kierowca potrzebuje jakichkolwiek wskazówek z garażu” – zakończył Kubica.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.02.2019  Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu
20.02.2019  Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42
15.02.2019  Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42
04.02.2019  Alonso: Największą radość dałby mi trzeci tytuł mistrza świata F1
23.01.2019  Zanardi trzyma kciuki za powodzenie powrotu Kubicy do Formuły 1
Tagi:
Kubica R.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 08.03.2018 09:54[!]
To chyba pierwsza tak rozbudowana wypowiedź Roberta Kubicy od czasu ogłoszenia jego kontraktu z Williamsem, a może nawet i jeszcze dłuższego czasu. Ale to dobry moment, na tego typu komentarze, ponieważ jest to wypowiedź w pełni merytoryczna i poparta pełniejszym zaznajomieniem się z obecną konfiguracją samochodu F1.
Ralph1537, 08.03.2018 12:46[!]
FIA niech słucha i wprowadza zmiany :)
Aquos, 08.03.2018 18:34[!]
Ostatnie zdanie - perełka :)
Vhat, 09.03.2018 08:16[!]
Raczej wątpie, żeby ktokolwiek wziął zdanie RK pod uwagę, ale porównanie bolidów po takim przeskoku czasowym jest dość trafne...

Ostatnie zdanie w klimatach Kimiego: "Leave me alone, I know what I'm doing!" :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca