Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Motorsport.com: Opcja w kontrakcie Sirotkina z Williamsem wygasła

Toto Wolff zamierza odbudować karierę Stoffela Vandoorne'a

Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kierowcy F1: Wyprzedzanie stało się jeszcze trudniejsze

Max Verstappen stwierdził, że gdyby był fanem to widząc GP Australii wyłączyłby telewizor.
Nataniel Piórkowski, 26 marca 2018, wyświetlenia: 6475<< | lista | T- | T+ | >>

Kierowcy Formuły 1 przyznają, że mieli duże problemy z podjęciem prób wyprzedzania podczas otwierającego tegoroczny sezon wyścigu o Grand Prix Australii.

Według statystyk Forixa w trakcie niedzielnych zmagań na torze Albert Park doszło do zaledwie pięciu wyprzedzeń. Pytany o to, jak rywalizacja mogła wyglądać z perspektywy kibica, Max Verstappen z Red Bulla stwierdził: „Była całkowicie bezwartościowa. Wyłączyłbym telewizor. Wiało nudą. Dawałem z siebie wszystko, cały czas znajdowałem się w oknie DRS, ale nie byłem w stanie nic zrobić”.

Podobnej bezsilności doświadczył Lewis Hamilton, który po zakończeniu wirtualnej neutralizacji zabiegał o wyprzedzenie Sebastiana Vettela i powrót na pozycję lidera: „Pomimo mojego doświadczenia, pomimo wszystkich moich możliwości, pomimo narzędzi jakimi dysponowałem nie mogłem zbliżyć się na taką odległość, bym mógł podjąć walkę. Dojeżdżałem do Sebastiana w zakrętach, ale on był szybszy na prostych. Może w kolejnych wyścigach będzie inaczej”.

Valtteri Bottas, który po starcie z piętnastego pola zyskał najwięcej pozycji w trakcie rywalizacji w Melbourne, zwracał uwagę na pogłębienie się problemu związanego z jazdą w tak zwanym brudnym powietrzu. „Teraz czujesz jego efekty jadąc trzy sekundy za innym bolidem. Gdy redukujesz stratę do poziomu jednej sekundy lub kilku dziesiętnych jest tylko gorzej”. Komentując dodanie trzeciej strefy DRS Bottas stwierdził: „To pomogło, ale w bardzo niewielkim wymiarze. W tym roku trudniej jest nam podążać w bliskiej odległości za rywalem. Trzecia strefa DRS utrzymała raczej status quo”.

Esteban Ocon przekonywał, że Force India dysponowało mocnym tempem wyścigowym, ale nie miało możliwości wykorzystania go do walki o pozycje. „Wyprzedzanie było bardzo trudne. Na początku znalazłem się za Lance'em Strollem i w sumie było po wszystkim”.

Jednym z kierowców, który popisał się skutecznym atakiem był Daniel Ricciardo, który na piątym okrążeniu uporał się z Nico Hulkenbergiem. Kierowca Red Bulla spędził jednak resztę wyścigu tuż za tylnym spojlerem Ferrari Kimiego Raikkonena. „Niezbyt często spędzam większość wyścigu tuż za innym bolidem, ale to bardzo wąski tor i trudno tu o wyprzedzanie. Kilka razy myślałem o ataku w trzecim zakręcie, ale Kimi miał to na uwadze i mógł widzieć w lusterkach jakie mam plany”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2018  GP Brazylii: opony użyte w wyścigu
11.11.2018  Hamilton wygrywa GP Brazylii, Mercedes mistrzem
11.11.2018  GP Brazylii: najszybsze okrążenia wyścigu
11.11.2018  GP Brazylii: wyniki wyścigu
10.11.2018  GP Brazylii: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Verstappen M.
Hamilton L.
Bottas V.
Ocon E.
Ricciardo D.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
BGP001, 26.03.2018 22:28[!]
@Sasilton szerokie przednie skrzydło+wąskie tylne nie jest najlepszym połaczeniem ale chyba nie powiesz mi że bolidy takie jak Lotus E20, McLaren MP4-27 czy Red Bull RB8 były jakimiś szkaradami (dużą sprawę robi tu też malowanie). Patrząc z perspektywy czasu to bolidy z lat 2010-13 są naprawdę ładne w porównaniu do bolidów z lat 14-16 (po nocach mi się śni jako koszmar Ferrari SF16 i to obrzydliwe malowanie).
marcelo92, 26.03.2018 23:47[!]
Najlepsze były bolidy z 2007-08.
idylla, 27.03.2018 05:42[!]
Kibicom nigdy się nie dogodzi. Jeszcze niedawno na początku "ery hybrydowej" labidzono na maxa co to za bolidy, niedługo GP2 je prześcignie jeśli chodzi o szybkości, 7 sekund wolniej niż dawniej, to już nie jest F1, etc, etc, etc... Teraz mamy najszybsze kwalifikacje z sezonu na sezon, praktycznie w każdym GP bijemy rekord toru, też źle. Coś za coś, raz pakiety hybrydowe są coraz to bardziej wydajne, dwa aero. Albo rybki albo akwarium. Pamiętam 2012 w mojej opinii jeden z lepszych sezonów w ogóle, gdzie połowa forum jęczała na degradację opon, tyle że nie pamiętam więcej akcji na torze niż wtedy.
rno2, 27.03.2018 07:21[!]
Bolidy z roku na rok się zmieniają, a tory pozostają bez zmian.
O problemach w projektowaniu torów mówił kiedyś Tillke - trudno zaprojektować trudny dla kierowców zakręt, ponieważ od etapu projektu do inauguracyjnego wyścigu bolidy tak ewoluują, że ostatecznie okazuje się, że ten ,,trudny" zakręt obecnie bolidy F1 przejeżdżają z gazem w podłodze.

Australia nigdy nie była łatwa jeśli chodzi o wyprzedzanie, więc ja z osądami poczekam sobie do Bahrajnu i Chin...
christoff.w, 27.03.2018 11:59[!]
Takim tokiem myślenia nie zachęca a i Ameryki też nie odkrył, bo 80% gp można by ni e oglądać, bo nic się nie dzieje...
sneer, 27.03.2018 18:41[!]
@mariusz0608: Nooo, lepiej przyznać się do błędu, nawet wymówką "przyśnięcia" niż zrobić z siebie ...

A tu mnie drogi przyjacielu obrażasz - jest dokładnie tak pisałem - moja wersja jest poprawna, przy założeniu, że Hamilton jedzie pierwszy.
monako, 27.03.2018 20:37[!]
Etam, jak dla mnie wyścig bomba, w szczególności na otwarcie. Rywalizacji nie brakowało. Czuć było napięcie na każdym okrążeniu. Nie w samych wyprzedzaniach tkwi uroda F1. Sezon świetnie zapowiedziany.
Staszek2010, 28.03.2018 20:00[!]
@monako Właśnie, nie o same wyprzedzanie w F1 chodzi. W 2011 roku było ok. 60 wyprzedzeń na GP a jakoś nie pamiętam, żeby tamten sezon (ogólnikowo) był jakiś mega ekscytujący. To samo w 2016 - 50 wyprzedzeń na wyścig. W GP Chin tamtego roku było tych wyprzedzeń 161 i ten wyścig nie był jakoś specjalnie ekscytujący. Sucha liczba wyprzedzeń nie daje emocji, bo jak można się ekscytować mijaniem kogoś na prostej z użyciem magicznego guziczka "DRS". Mnie bardziej interesuje walka z kimś czy nawet jazda za kimś przez 20 okrążeń by wymóc błąd. Zresztą w Australii wyprzedzanie jest BAARDZO trudne, więc nie jest ona wyznacznikiem ciekawości całego sezonu. Poczekajmy na Bahrajn czy Chiny i wtedy się wypowiadajmy.
blader, 29.03.2018 10:28[!]
Oszczędzanie opon, oszczędzanie silnika, limit paliwa (kolejność przypadkowa).

Naprawcie to, a wróci prawdziwe ściganie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca