Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Kierowcy F1: Wyprzedzanie stało się jeszcze trudniejsze

Max Verstappen stwierdził, że gdyby był fanem to widząc GP Australii wyłączyłby telewizor.
Nataniel Piórkowski, 26 marca 2018, wyświetlenia: 6556<< | lista | T- | T+ | >>

Kierowcy Formuły 1 przyznają, że mieli duże problemy z podjęciem prób wyprzedzania podczas otwierającego tegoroczny sezon wyścigu o Grand Prix Australii.

Według statystyk Forixa w trakcie niedzielnych zmagań na torze Albert Park doszło do zaledwie pięciu wyprzedzeń. Pytany o to, jak rywalizacja mogła wyglądać z perspektywy kibica, Max Verstappen z Red Bulla stwierdził: „Była całkowicie bezwartościowa. Wyłączyłbym telewizor. Wiało nudą. Dawałem z siebie wszystko, cały czas znajdowałem się w oknie DRS, ale nie byłem w stanie nic zrobić”.

Podobnej bezsilności doświadczył Lewis Hamilton, który po zakończeniu wirtualnej neutralizacji zabiegał o wyprzedzenie Sebastiana Vettela i powrót na pozycję lidera: „Pomimo mojego doświadczenia, pomimo wszystkich moich możliwości, pomimo narzędzi jakimi dysponowałem nie mogłem zbliżyć się na taką odległość, bym mógł podjąć walkę. Dojeżdżałem do Sebastiana w zakrętach, ale on był szybszy na prostych. Może w kolejnych wyścigach będzie inaczej”.

Valtteri Bottas, który po starcie z piętnastego pola zyskał najwięcej pozycji w trakcie rywalizacji w Melbourne, zwracał uwagę na pogłębienie się problemu związanego z jazdą w tak zwanym brudnym powietrzu. „Teraz czujesz jego efekty jadąc trzy sekundy za innym bolidem. Gdy redukujesz stratę do poziomu jednej sekundy lub kilku dziesiętnych jest tylko gorzej”. Komentując dodanie trzeciej strefy DRS Bottas stwierdził: „To pomogło, ale w bardzo niewielkim wymiarze. W tym roku trudniej jest nam podążać w bliskiej odległości za rywalem. Trzecia strefa DRS utrzymała raczej status quo”.

Esteban Ocon przekonywał, że Force India dysponowało mocnym tempem wyścigowym, ale nie miało możliwości wykorzystania go do walki o pozycje. „Wyprzedzanie było bardzo trudne. Na początku znalazłem się za Lance'em Strollem i w sumie było po wszystkim”.

Jednym z kierowców, który popisał się skutecznym atakiem był Daniel Ricciardo, który na piątym okrążeniu uporał się z Nico Hulkenbergiem. Kierowca Red Bulla spędził jednak resztę wyścigu tuż za tylnym spojlerem Ferrari Kimiego Raikkonena. „Niezbyt często spędzam większość wyścigu tuż za innym bolidem, ale to bardzo wąski tor i trudno tu o wyprzedzanie. Kilka razy myślałem o ataku w trzecim zakręcie, ale Kimi miał to na uwadze i mógł widzieć w lusterkach jakie mam plany”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Verstappen M.
Hamilton L.
Bottas V.
Ocon E.
Ricciardo D.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
BGP001, 26.03.2018 22:28[!]
@Sasilton szerokie przednie skrzydło+wąskie tylne nie jest najlepszym połaczeniem ale chyba nie powiesz mi że bolidy takie jak Lotus E20, McLaren MP4-27 czy Red Bull RB8 były jakimiś szkaradami (dużą sprawę robi tu też malowanie). Patrząc z perspektywy czasu to bolidy z lat 2010-13 są naprawdę ładne w porównaniu do bolidów z lat 14-16 (po nocach mi się śni jako koszmar Ferrari SF16 i to obrzydliwe malowanie).
marcelo92, 26.03.2018 23:47[!]
Najlepsze były bolidy z 2007-08.
idylla, 27.03.2018 05:42[!]
Kibicom nigdy się nie dogodzi. Jeszcze niedawno na początku "ery hybrydowej" labidzono na maxa co to za bolidy, niedługo GP2 je prześcignie jeśli chodzi o szybkości, 7 sekund wolniej niż dawniej, to już nie jest F1, etc, etc, etc... Teraz mamy najszybsze kwalifikacje z sezonu na sezon, praktycznie w każdym GP bijemy rekord toru, też źle. Coś za coś, raz pakiety hybrydowe są coraz to bardziej wydajne, dwa aero. Albo rybki albo akwarium. Pamiętam 2012 w mojej opinii jeden z lepszych sezonów w ogóle, gdzie połowa forum jęczała na degradację opon, tyle że nie pamiętam więcej akcji na torze niż wtedy.
rno2, 27.03.2018 07:21[!]
Bolidy z roku na rok się zmieniają, a tory pozostają bez zmian.
O problemach w projektowaniu torów mówił kiedyś Tillke - trudno zaprojektować trudny dla kierowców zakręt, ponieważ od etapu projektu do inauguracyjnego wyścigu bolidy tak ewoluują, że ostatecznie okazuje się, że ten ,,trudny" zakręt obecnie bolidy F1 przejeżdżają z gazem w podłodze.

Australia nigdy nie była łatwa jeśli chodzi o wyprzedzanie, więc ja z osądami poczekam sobie do Bahrajnu i Chin...
christoff.w, 27.03.2018 11:59[!]
Takim tokiem myślenia nie zachęca a i Ameryki też nie odkrył, bo 80% gp można by ni e oglądać, bo nic się nie dzieje...
sneer, 27.03.2018 18:41[!]
@mariusz0608: Nooo, lepiej przyznać się do błędu, nawet wymówką "przyśnięcia" niż zrobić z siebie ...

A tu mnie drogi przyjacielu obrażasz - jest dokładnie tak pisałem - moja wersja jest poprawna, przy założeniu, że Hamilton jedzie pierwszy.
monako, 27.03.2018 20:37[!]
Etam, jak dla mnie wyścig bomba, w szczególności na otwarcie. Rywalizacji nie brakowało. Czuć było napięcie na każdym okrążeniu. Nie w samych wyprzedzaniach tkwi uroda F1. Sezon świetnie zapowiedziany.
Staszek2010, 28.03.2018 20:00[!]
@monako Właśnie, nie o same wyprzedzanie w F1 chodzi. W 2011 roku było ok. 60 wyprzedzeń na GP a jakoś nie pamiętam, żeby tamten sezon (ogólnikowo) był jakiś mega ekscytujący. To samo w 2016 - 50 wyprzedzeń na wyścig. W GP Chin tamtego roku było tych wyprzedzeń 161 i ten wyścig nie był jakoś specjalnie ekscytujący. Sucha liczba wyprzedzeń nie daje emocji, bo jak można się ekscytować mijaniem kogoś na prostej z użyciem magicznego guziczka "DRS". Mnie bardziej interesuje walka z kimś czy nawet jazda za kimś przez 20 okrążeń by wymóc błąd. Zresztą w Australii wyprzedzanie jest BAARDZO trudne, więc nie jest ona wyznacznikiem ciekawości całego sezonu. Poczekajmy na Bahrajn czy Chiny i wtedy się wypowiadajmy.
blader, 29.03.2018 10:28[!]
Oszczędzanie opon, oszczędzanie silnika, limit paliwa (kolejność przypadkowa).

Naprawcie to, a wróci prawdziwe ściganie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca